Poznajmy się
Z dumą i radością przedstawiam Wam Nasze koła ratunkowe:
Katarzyna Płodziszewska
logopeda, neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, pedagog specjalny, kapitan Do-gadanki
Zafascynowanie dźwiękami towarzyszyło mi od najmłodszych lat. Śpiewałam w kilku chórach, z którymi zdobywałam czołowe miejsca na licznych festiwalach muzyki chóralnej zarówno a’cappella, jak i z towarzyszeniem instrumentów. Śpiewanie w chórze było dla mnie wyjątkowym doświadczeniem, z którego oprócz radości ze wspólnego muzykowania czerpałam wiedzę na temat pracy w grupie oraz prawidłowej emisji i higieny głosu. Umiejętność nawiązywania dialogu wokalnego oraz zainteresowanie językoznawstwem zapoczątkowane na Uniwersytecie Warszawskim podczas studiów na kierunku filologia węgierska znalazły zastosowanie na Wydziale Nauk Pedagogicznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyłam tam studia magisterskie na kierunku Pedagogika Specjalna ze specjalnością logopedyczną. Po kilku latach pracy z dziećmi z rozmaitymi dysfunkcjami postanowiłam rozszerzyć zakres specjalizacji. W tym celu ukończyłam neurologopedię i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie. W terapii logopedycznej chętnie wykorzystuję różnorodne metody pracy, każdorazowo dostosowując je do możliwości i zainteresowań pacjenta. Uważam, że siłą owocnej terapii jest nawiązanie pozytywnego kontaktu emocjonalnego z pacjentem i jego rodzicami, dlatego na tym skupiam się w pierwszej kolejności. Jestem głęboko przekonana, że terapia oparta na zaufaniu, zrozumieniu oraz systematycznej pracy w domu i w gabinecie potrafi przynieść niesamowite efekty
Doświadczenie zawodowe zdobywałam na licznych praktykach, stażach oraz podczas pracy jako logopeda w przedszkolach, szkole specjalnej oraz w poradniach psychologiczno-pedagogicznych jako terapeuta w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Prywatnie jestem spełnioną żoną i mamą małej córeczki. W Do-gadance prowadzę terapię logopedyczną oraz neurologopedyczną. Logopedia jest dziedziną pozwalającą stale podnosić swoje kwalifikacje. Głód wiedzy jest na tyle silny, że odczuwam ciągłą potrzebę uczestniczenia w licznych kursach i szkoleniach, które pozwalają mi poszerzać możliwości i sposoby terapii. Szkolenia i kursy, które ukończyłam to m.in.:
- SMURF w tym MTF, czyli diagnoza i terapia wad wymowy w ujęciu strategicznej metody usprawniania realizacji fonemów wraz z Fizjologiczną terapią miofunkcjonalną
- Dyslalia – od funkcji do głoski
- Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania
- Metoda krakowska w przedszkolu
- Opóźniony Rozwój Mowy prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne
- Program Rozwoju Komunikacji MAKATON – I i II stopień
- Logopedyczno-psychologiczna metoda terapii jąkania u dzieci – program autorski K. Szamburskiego
- Terapia niedyrektywna dzieci autystycznych i dzieci z zaburzeniami zachowania
- Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Godard
- Narzędzie M-CHAT-R/F-praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi – diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- AAC – Wspomaganie porozumiewania się dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji
- Metoda Strukturalna – nauka czytania i pisania uczniów z deficytami rozwojowymi
- Intensywne nauczanie behawioralne w oparciu o system kart
- Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna
- KOLD – karty oceny Logopedycznej Dziecka
- Guguhopla – od zabawy do mówienia – od samogłoski do zdania obrazkowo – literowego
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy
- Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny
- MFT 9-99 stars – Miofunkcjonalna terapia wg A. Kittel
- Rotacyzm – Diagnoza i efektywna terapia logopedyczna
- Programowanie języka – projektowanie terapii w oparciu o zasady programowania języka
- Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy – kurs modułowy
- Seplenienie międzyzębowe – diagnoza, metody korekcji i terapia
- Terapia miofunkcjonalna dzieci – podejście praktyczne
- Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi
- Moje dziecko nie mówi! Mutyzm wybiórczy w ujęciu logopedycznym – kompleksowa diagnoza i terapia logopedyczna
- Miogopedia – praktyczna terapia miofunkcjonalna
- Jak pracować z osobami z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością
- Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego rodzinie
Małgorzata Patrzałek
logopeda, terapeuta SI, terapeuta miofunkcjonalny, absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
W gabinecie Do-gadanka prowadzę zajęcia logopedyczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz logopedyczną sensorykę.
Zapraszam na terapię: dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, jak również wszystkie osoby mające trudność z prawidłowym ułożeniem języka (właściwą pozycją spoczynkową), pacjentów będących przed lub w trakcie leczenia ortodontycznego, oddychających torem ustnym zamiast nosowym, przed zabiegami związanymi z przerostem migdałków i skróconym wędzidełkiem, z problemem nadmiernego ślinienia, z niewyraźną mową, a także osoby potrzebujące usprawnić czucie własnych artykulatorów np. dzięki masażom logopedycznym.
Podczas każdych zajęć staram się wprowadzać jak najwięcej elementów terapii miofunkcjonalnej wpływającej na usprawnienie funkcji biologicznych organizmu tzn.: oddychania torem nosowym, gryzienia, żucia, połykania oraz mimiki, gdyż jest to podstawą do wypracowania prawidłowej artykulacji.
Najmłodsze dzieci w miły sposób spędzą czas na logopedycznej sensoryce. Są to zajęcia usprawniające mowę, jak również funkcjonowanie zmysłów; równowagi, czucia głębokiego, słuchu, dotyku, wzroku. Podczas wspólnej zabawy używamy pomocy logopedycznych w połączeniu z akcesoriami: sportowymi, fizjoterapeutycznymi i plastycznymi.
Z moich doświadczeń wynika, że siedzenie w jednej pozycji podczas zajęć może być dla niektórych pacjentów ciężkie do zrealizowania, dlatego zazwyczaj proponuję mieszaną formę spotkań. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że zdobywanie wiedzy poprzez doświadczenie, angażując jednocześnie możliwie wiele zmysłów, jest najciekawszą i zarazem najefektywniejszą formą nauki.
Staram się podążać za pacjentem; za jego możliwościami, pasjami oraz oczekiwaniami, tworząc przyjazną atmosferę podczas zajęć. Zależy mi na tym, aby rodzice oraz uczestnicy zajęć w pełni angażowali się w proces terapii i byli świadomi, zarówno postępów, jak również ilości pracy, jaką należy samodzielnie włożyć w codzienne ćwiczenia.
Jestem wdzięczna za szczere i obszerne informacje w wywiadzie początkowym, dzięki którym mogę jeszcze lepiej przygotować plan terapii, uszyty na miarę potrzeb pacjenta.
Moim największym sukcesem i zarazem wyzwaniem jest możliwość wychowywania 5-letniej córki. Jestem również szczęśliwą posiadaczką Ranju (suczki rasy border collie), która dba o zapewnienie mi odpowiedniej dawki ruchu każdego dnia, a z którą mam nadzieję, kiedyś wspólnie prowadzić zajęcia.
Szkolenia i kursy:
- Wady zgryzu – diagnoza logopedyczna
- Logorytmika
- Profilaktyczne zajęcia grupowe w przedszkolu. Stymulowanie mowy i myślenia
- Seplenienie międzyzębowe
- Wertykalno – horyzontalna pozycja języka. Oddychanie
- Seplenienie boczne
- Rotacyzm
- Ankyloglosja
- Terapia logopedyczna dziecka ze spectrum autyzmu
- Diagnoza wad wymowy
- Diagnoza i terapia dziecka z wadą słuchu
- Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy. Kurs modułowy ORM
- Diagnoza i terapia rynolalii
- Metody wywoływania głosek
- Terapia miofunkcjonalna
- Nauka czytania
- Podstawy anatomii dla logopedów. Mięśnie głowy i szyi
- Podstawy anatomii dla logopedów. Mięśnie języka, podniebienia i gardła
- Diagnoza miofunkcjonalna
- Terapia zaburzeń mowy u dzieci z zespołem trzeciego migdałka
- Rozwój dzieci dwujęzycznych
- Połykanie w logopedii
- Terapia miofunkcjonalna w praktyce
- Masaż logopedyczny od podstaw –podejście praktyczne
- Masaż logopedyczny dla zaawansowanych – podejście praktyczne (moduł II)
- „Komunikuje się, ale jak?” autorski kwestionariusz obserwacji. Diagnoza logopedyczna dziecka z autyzmem
- Mioterapia pacjenta ortodontycznego
Bożena Murmuchamiatow
psycholog, psychotraumatolog, członek Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno- Behawioralnej, lider programu Family Connections, trener umiejętności poznawczych, trener umiejętności społecznych, terapeuta EMDR, członek Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR
Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie, studiów podyplomowych na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, studiów kwalifikacyjnych – Psychotraumatology
Master of science (MSc.) Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Nauk Społecznych
o specjalności pedagogika ogólna.Uczestniczyła w wielu szkoleniach i warsztatach, między innymi:
– szkolenie certyfikacyjne w Centrum Terapii Dialog „Pacjent po tragicznym wydarzeniu – praca z traumą”,
– szkolenie certyfikacyjne w Centrum Terapii Dialog „Jak pracować terapeutycznie z pacjentami z bezsennością?”
– szkolenie dla liderów programu Family Connections (FC), którego założeniem jest trening umiejętności dla rodzin i bliskich osób z zaburzeniem osobowości,
– warsztaty rozwoju osobistego w Instytucie Treningu i Edukacji Psychologicznej w Krakowie,
– warsztaty rozwojowe „Zasoby, drama, zmiana”,
– szkolenie certyfikacyjne „Trening Umiejętności Społecznych (TUS),
– szkolenie „Metody niedyrektywne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu”
Uczestniczka Grupy Otwarcia oraz cyklicznych spotkań grupy Balinta.
Swoją pracę systematycznie poddaje superwizji prowadzonej przez Superwizora.
Odbyła szkolenia i posiada praktykę z wczesnej intensywnej terapii dzieci z autyzmem w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku” oraz w Ośrodku Integracji Społecznej Stowarzyszenia Terapeutów
Prowadzi konsultacje indywidualne dla osób znajdujących się w kryzysie psychicznym, udziela wsparcia osobom po zdarzeniach traumatycznych, udziela wsparcia psychologicznego rodzicom oraz opiekunom prawnym dzieci i młodzieży.
Prowadzi treningi, warsztaty z zakresu: redukcji lęku i stresu, radzenia sobie z emocjami, umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży, rozwoju osobistego.
W pracy ceni sobie relację opartą na zrozumieniu i akceptacji, szacunku i zaufaniu.
Każdy człowiek, czy to dziecko, czy dorosły, jest INNY i dlatego bardzo ważne jest indywidualne podejście do jego problemu.
Cezary Szadkowski
psycholog dzieci, młodzieży, dorosłych
Ukończyłem psychologię (specjalność psychologia kliniczna i osobowości) na UKSW.
Jako psycholog pracuje od 18 lat.
Pomagam z dzieciom , młodzieży, rodzicom i młodym dorosłym.
Prowadziłem spotkania terapeutyczne z młodymi piłkarzami borykającymi się z nadmiernym stresem, mającym trudności z zapanowaniem nad emocjami, koncentracją i radzeniem sobie z porażkami.
Pomagam:
Dzieciom i młodzieży
W radzeniu sobie z agresją
W zaburzeniach lękowych
W zaburzeniach zachowania
W trudnościach w relacjach rówieśniczych i z rodzicami
W radzeniu sobie z emocjami ( np. złością, wstydem, nieśmiałością)
W poprawie samooceny i poczucia własnej wartości
W radzeniu sobie z porażkami
W obniżonym samopoczuciu
Tikach
Przy rozwodzie rodziców
W przeżyciu żałoby
Rozwoju mocnych stron
Rodzicom
W trudnościach wychowawczych
W nawiązaniu lepszych relacji z dzieckiem
W rozwijaniu kompetencji wychowawczych
W lepszym zrozumieniu swojego dziecka
W stawianiu granic i byciu konsekwentnym
Młodym dorosłym
W trudnościach emocjonalnych
W zaburzeniach lękowych
W komunikacji i poprawie relacji
W redukcji stresu
W budowaniu poczucia własnej wartości i samooceny
W rozwijaniu asertywności i stawianiu granic
W rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych
W radzeniu sobie z porażkami
W zaburzeniach nerwicowych
Niezadowolonym ze swojego życia
W rozstaniach z partnerem/partnerką
Staram się cały czas dbać o swój warsztat pracy, dlatego chętnie uczestniczę w warsztatach i szkoleniach.
Ukończyłem m.in szkolenia.:
- ” Zastosowanie terapie poznawczo-behawioralnej u dzieci”
- ” Jak wspierać dzieci w radzeniu sobie z lękiem”
- „ABC ADHD – diagnoza i psychoedukacja”
- „Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym”
- „Terapia złości i agresji u dzieci”
- „Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci”
- „Współwystępowanie zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży”
- ” Nowe metody diagnostyczne do badania dzieci i młodzieży”
W kontakcie ze mną możesz liczyć na:
- odpowiedzialność
- nastawienie na rozwiązanie problemów
- elastyczność
- otwartość na potrzeby rozmówcy
- empatię
Magdalena Krygiel
pedagog specjalny, terapeuta ręki, terapeuta pedagogiczny
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku pedagogika specjalna (ze specjalizacją surdopedagogika, wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne) oraz magisterskie, kierunek: terapia pedagogiczno – lecznicza na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Ponadto ukończyłam wiele kursów i szkoleń, m.in. terapia ręki i zaburzeń motoryki małej, wspomaganie rozwoju manualnego dziecka, wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowanie dziecka. Wciąż dążę do poszerzania swojej wiedzy, rozwijania umiejętności i podnoszenia kwalifikacji zawodowych biorąc udział w licznych szkoleniach i warsztatach.
Na co dzień pracuję jako nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz terapeuta pedagogiczny: prowadzę zajęcia terapeutyczne. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci. W pracy najważniejsze jest dla mnie indywidualne podejście do każdego dziecka i stworzenie bezpiecznej, opartej na zaufaniu, przyjaznej relacji.
Terapię prowadzę głównie poprzez zabawę, wykorzystując motywację pacjenta do zabawy i nauki. W swojej pracy jestem kreatywna i pozytywnie nastawiona do każdego dziecka i rodzica. W Gabinecie Terapeutycznym Do- gadanka prowadzę zajęcia pedagogiczne oraz terapię ręki poprzedzoną diagnozą sprawności motoyrycznej.
Krystian Sosiński
logopeda
Ukończyłem studia na kierunku logopedia ogólna i kliniczna na Uniwersytecie Warszawskim. Od zawsze chciałem pracować z głosem. Początkowo chciałem spróbować swoich sił, jako dziennikarz radiowy bądź wokalista, prywatna pasja do uczenia innych i pomocy zaprowadziła mnie na zupełnie inne tory. Skończyłem, jako logopeda, odkrywając, że właśnie ten zawód jest dla mnie. Jestem chętny do nieustannego rozwoju. Każdą nabytą wiedzę przekuwam w praktykę, ponieważ jestem zdania, iż teoria powinna zawsze iść w parze z praktyką.
Przede wszystkim zajmuję się pracą z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy oraz zaburzeniami artykulacyjnymi. Z racji, że dzieci najchętniej uczą się poprzez zabawę, uczyniłem z niej główną technikę pracy. Wkładam dużo wysiłku w to, aby zajęcia ze mną były dla pacjentów czymś emocjonującym – tak, by nikt nie wychodził z zajęć rozczarowany. Każdą osobę traktuję indywidualnie, dostosowując materiały do potrzeb, zainteresowań i preferencji. W swojej pracy nie ograniczam się wyłącznie do dzieci. Bardzo chętnie podejmuję się pracy z osobami dorosłymi, którym chętnie pomogę poradzić sobie z wadami wymowy oraz udzielę dobrych wskazówek, w jaki sposób radzić sobie z trudnościami w posługiwaniu się głosem. Z pacjentami ćwiczę także odpowiednią dykcję. Podchodzę do tego tematu całościowo, ponieważ jestem zdania, że na prawidłową wymowę składa się wiele czynników, takich jak anatomia, sposób oddychania, stan psychiczny oraz wewnętrzne napięcia. W związku z tym istotna jest praca nad każdym z tych aspektów, za pośrednictwem różnych metod, na przykład nauki prawidłowego toru oddechowego czy masaży logopedycznych, rozluźniających napięcie mięśniowe.
Całą swoją wiedzę praktyczną nabywałem na praktykach i stażach w przedszkolach i szkołach specjalnych, gdzie miałem okazję spotkać się z osobami z różnymi zaburzeniami i spróbować wielu technik pracy z osobami, wymagającymi dodatkowej uwagi. Czuję się spełniony, mogąc pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Każdy krok do przodu mojego pacjenta napawa mnie szczęściem.
Oprócz pracy logopedycznej, przez wiele lat prowadziłem również zajęcia z języka angielskiego, gdzie nauczyłem się cierpliwości i odpowiedniego podejścia do drugiego człowieka – tego małego i dużego.
Marta Dzikowska
logopeda, audiofonolog, pedagog specjalny, specjalista wychowania muzyczno ruchowego, terapeuta karmienia
W pracy terapeutycznej podchodzę do każdego pacjenta holistycznie – pomogły mi w tym ukończone kierunki studiów na Politechnice, Uniwersytecie Medycznym i Warszawskim oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej. Dodatkowo skończyłam wiele kursów takich jak metoda ruchu rozwijającego wg Weroniki Sherborne, alternatywne metody komunikacji, aromaterapia, logorytmika, bajkoterapia, przy czym lista się ciągle wydłuża gdyż moja praca to moja pasja i doszkalanie to sama przyjemność. Doświadczenie zawodowe zebrałam uczestnicząc w wielu stażach m.in. w Synergis – ucząc się o podejściu do terapii osób w spektrum autyzmu, czy w angielskich placówkach Mind – gdzie szkoliłam się jako Terapeuta zarządzania rozwojem emocjonalnym dziecka, także jako osoba wspierająca i organizująca kreatywne zajęcia dla dorosłych w ośrodkach dziennych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Szeroki wachlarz doświadczeń pozwolił mi opracować własne strategie działania, które lubię określać jako „terapię życiem” – terapia musi być jak najbardziej naturalna, zbliżona do tego co znamy, potrzebujemy, nie może być tworem sztucznym i obcym. Na zajęciach podążam za pacjentem, starając się oczywiście kierunkować w stronę rozwoju poprzez pozytywne wzmacnianie. Dzięki swojemu podejściu w trakcie terapii otaczam pacjenta zapachami, dźwiękami, obrazami, starając się, aby rozwój poznawczy był jak najbardziej wielozmysłowy, przy czym uważam aby nie przebodźcować nikogo – w tym siebie: –) Na spotkanie zapraszam wszystkich, którzy potrzebują wsparcia czy to w zakresie profilaktyki czy też konsultacji/terapii logopedycznej. Jako Audiofonolog dodatkowo oferuję wsparcie w zakresie terapii dzieci i dorosłych, którzy wkroczyli na drogę wspomagania słuchu – a więc otrzymali właśnie aparaty słuchowe jak i implanty ślimakowe, aby od nowa poznać wspólnie świat dźwięków i odnaleźć się w nim jak najsprawniej. Zapraszam wszystkich rodziców, którzy chcą nauczyć się wspierać swoje dziecko od pierwszych dni życia – od wielu lat wspomagam kobiety będące w ciąży, próbujące się odnaleźć w nowej rzeczywistości, wykorzystujące okres ciąży na naukę obsługi noworodka – jak wspierać rozwoj malucha od pierwszych chwil życia, jak dbać by nie szkodzić, przy czym rozwijam wątpliwosci i mity co do karmienia itp. Teorie przekułam w praktykę – przetestowałam wszystko na trójce swoich dzieci – działa: –) Otaczam wsparciem rodziny, które dowiadują się o trudnej diagnozie dziecka jeszcze w fazie prenatalnej –pomagam przygotować się na specyficzne zaburzenia rozwojowe oraz jak sobie z Nimi radzić – m. in. apropo karmienia dzieci z wrodzonym rozszczepem podniebienia, wspieranie rozwoju dzieci z wrodzonymi wadami genetycznymi. Polecam takie zajęcia właśnie w ciąży, bo kiedy maluch pojawi się na świecie – często wszystko dzieje się na gorąco i trudno wtedy rodzicom znaleźć czas i siły na dodatkowe zajęcia: –) Jednym z wyzwań, które od kilku lat przewija się coraz częściej na konsultacjach jest wybiorczość pokarmowa oraz neofobia żywieniowa – jeśli trapi Cię kwestia takich zagadnień u Twojego dziecka zapraszam na konsultację, gdzie postaramy się wspólnie rozszerzyć dietę dziecka i przełamać schematy żywieniowe. Oferuję wsparcie terapeutyczne w domowym zaciszu dla pacjentów neurologicznych – dla których wyzwaniem jest przemieszczanie się, a dojazdy na liczne zajęcia są na tyle męczące, że efektywność zajęć staje się znikoma. Z przyjemnością dojadę do Państwa domu by wspólnie opracować plan działania i prowadzić zajęcia logopedyczne, wspierające rozwój komunikacji czy ogólnorozwojowe poprawiające pracę mózgu. W wolnym czasie gram na instrumentach, czytam, rozgrywam planszówki, relaksuje się w kinie bądź teatrze.
Jeśli jesteś specjalistą, który chciałby z Nami współpracować
- masz wykształcenie, które pasuje do profilu naszej działalności?
- jesteś, terapeutą lub lekarzem?
- poszukujesz kameralnego, dobrze wyposażonego gabinetu w centrum Legionowa?
- szukasz miejsca, w którym zrealizujesz swoje pomysły?
Zadzwoń ! Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.